Obchodní podmínky

1. Základní údaje

Provozovatel internetového obchodu:
Helia Trade, spol. s r.o., I. P. Pavlova 116,77900 Olomouc
Registrace: Kraj. soud Ostrava od. C, vl. 18768 ze 17.6.1998
Dodavatel je plátcem DPH.

IČ: 25815164
DIČ: CZ25815164
Číslo účtu pro bezhotovostní platby: Komerční banka: 43-2094370297/0100
Číslo účtu pro platby v eurech: 43-2543520247/0100
IBAN: CZ69 0100 0000 4325 4352 0247, SWIFT: KOMBCZPPXXX 

Telefon: 585 438 651
Mobil: 776 707 504
Email: shop@heliasport.cz

Na emaily přijaté odpovídáme zpravidla obratem, nejdéle však do 48 hodin

2. Objednávka zboží

Veškeré objednávky podané prostřednictvím internetové prodejny www.HELIASPORT.cz jsou považovány za závazné. Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.

Informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v našem internetovém obchodě a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Po zadání všech kontaktních údajů a vložení požadovaného zboží do tzv. košíku kupující objednávku odešle/potvrdí. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce. Odesláním objednávky kupujícího dochází k uzavření kupní smlouvy. Od tohoto okamžiku mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.

Dodavatel nezaručuje okamžitou dostupnost všech položek zboží. Dostupnost zboží bude vždy potvrzena na základě poptávky.

Prodávající neodpovídá za správnost skladových kusů zboží uvedených v eshopu, když tyto se můžou lišit od skutečných skladových zásob.

Zboží a ceny uvedené prodávajícím jsou platné do vyprodání skladových zásob. 

Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí.

Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v objednávkovém formuláři.

Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího, pod podmínkou zaplacení kupní ceny, jeho převzetím.

Vyplněním registračního formuláře, či závazné objednávky v rámci internetového obchodu www.HELIASPORT.cz, kupující dává prodávajícímu souhlas k shromažďování a archivování osobních údajů o kupujícím a o jeho nákupech. Veškeré údaje získané od kupujících užívá prodávající výlučně pro vnitřní potřebu a tyto dále neposkytuje třetím osobám či subjektům s výjimkou veřejného dopravce zboží, kterému jsou osobní údaje kupujících poskytovány v minimálním rozsahu, který je nutný pro doručení zboží kupujícímu.

Zrušení objednávky
Zákazník (spotřebitel) i dodavatel (prodávající/podnikatel) mohou bez udání důvodu zrušit objednávku/odstoupit od smlouvy až do potvrzení objednávky dodavatelem. Pokud zruší objednávku dodavatel, zpravidla uvede důvod, proč není možné objednávku potvrdit. Okolnosti které toto zapříčiní však mohou být vzniklé pouze nezávisle na vůli prodávajícího (např. Výrobek se již nevyrábí)

Zrušení objednávky je možné jen po předchozí dohodě dodavatele a zákazníka, a za podmínek, které si vzájemně sjednají.

3. Dodací termíny

U zboží skladem je dodací termín do 7 dnů od objednání.
U ostatních položek budete o termínu dodání informováni do 3 pracovních dnů od objednání.

4. Platební a dodací termíny

Uvedené ceny jsou aktuální a uvedeny včetně DPH.

DOPRAVA A PLATBA V RÁMCI ČR


Osobní odběr

Zboží je možné vyzvednout na prodejnách Helia Sport ZDARMA - platba je možná v hotovosti, kartou, na fakturu nebo splátkový prodej.

Pokud zákazník objednává zboží přes internet a odebírá ho osobně na prodejnách HELIA SPORT, dodavatel pouze potvrzuje, že zboží je pro zákazníka v provozovně rezervováno a to po dobu 3 pracovních dnů od výzvy k odběru zboží. Zákazník má právo si zboží v provozovně dodavatele před uzavřením kupní smlouvy prohlédnout.
V případě osobního odběru zboží na prodejně dodavatele se kupní smlouva považuje za uzavřenou až zaplacením celé kupní ceny a převzetím zboží zákazníkem.Na kamenných prodejnách zprostředkováváme splátkový prodej přes spol. ESSOX. Dokument VZ ke stažení zde...
 

Doprava přes ZÁSILKOVNU na výdejní místa
Doručení probíhá přímo na Vámi zvolené výdejní místo společnosti ZÁSILKOVNA.CZ.

  • Cena dopravy s platbou bankovním převodem, či platební kartou při nákupu zboží do 2999 Kč činí 80 Kč 
  • Cena dopravy s dobírkou při nákupu zboží do 2999 Kč činí 120 Kč
  • Cena doravy při nákupu zboží nad 3000 Kč je ZDARMA

(Na výdejních místech zásilkovny je možné vyzvednout zásilku o maximální hmotnosti 5 kg a maximálním rozměru jedné strany 70 cm, proto takto není možné objednat např. kola, lyže apod.)

 

Doprava přes PPL na adresu domů
Doručení probíhá přímo na Vámi zvolenou adresu. Řidič Vás bude kontaktovat před doručením zásilky na uvedený telefon.

  • Cena dopravy s platbou bankovním převodem, či platební kartou při nákupu zboží do 2999 Kč činí 100 Kč 
  • Cena dopravy s dobírkou při nákupu zboží do 2999 Kč činí 140 Kč
  • Cena dopravy při nákupu zboží nad 3000 Kč je ZDARMA

 

Doprava přes PPL na výdejní místa PARCELSHOPY
Doručení probíhá přímo na Vámi zvolené výdejní místo společnosti PPL - PRACELSHOP.

  • Cena dopravy s platbou bankovním převodem, či platební kartou při nákupu zboží do 2999 Kč činí 80 Kč 
  • Cena dopravy s dobírkou při nákupu zboží do 2999 Kč činí 120 Kč
  • Cena dopravy při nákupu zboží nad 3000 Kč je ZDARMA

(Na parcelshopech PPL není možné vyzvedávat objemné zásilky nad 5 kg, proto takto není možné objednat např. kola, lyže, běžky, hole apod.)

 



DOPRAVA A PLATBA V RÁMCI SLOVENSKA

Doprava přes PPL na adresu domů
Doručení probíhá přímo na Vámi zvolenou adresu. Řidič Vás bude kontaktovat před doručením zásilky na uvedený telefon.

  • Cena dopravy s platbou bankovním převodem, či platební kartou při nákupu zboží do 2999 Kč činí 200 Kč 
  • Cena dopravy s dobírkou při nákupu zboží do 2999 Kč činí 240 Kč
  • Cena doravy při nákupu zboží nad 3000 Kč je ZDARMA

Doprava přes PPL na výdejní místa PARCELSHOPY
Doručení probíhá přímo na Vámi zvolené výdejní místo společnosti PPL - PRACELSHOP.

  • Cena dopravy s platbou bankovním převodem, či platební kartou při nákupu zboží do 2999 Kč činí 100 Kč 
  • Cena dopravy s dobírkou při nákupu zboží do 2999 Kč činí 140 Kč
  • Cena dopravy při nákupu zboží nad 3000 Kč je ZDARMA

(Na parcelshopech PPL není možné vyzvedávat objemné zásilky nad 5 kg, proto takto není možné objednat např. kola, lyže, běžky, hole apod.)

4.a Nákup kol přes e-shop a zaslání na adresu zákazníka

Kola objednaná přes e-shop www.heliasport.cz a zasláná na adresu zákzaníka přijdou částečně demontovaná v krabici a vyžadují odbornou montáž a seřízení v autorizovaném servise. Tuto montáž a seřízení je možné využít ZDARMA na kterékoli prodejně HELIA SPORT. V případě neodborné manipulace nebo montáže zákazníkem může být následná montáž a seřízení účtována dle platného ceníku servisních prací dané prodejny. 

Ke každému kolu zakoupenému přes e-shop www.heliasport.cz náleží jedna garační prohlídka. Prohlídku je možno provést v kterékoli prodejně Helia Sport nebo jiném autorizovaném servise dané značky. Nárok na garanční prohlídku zdarma je pouze v prodejnách Helia Sport při splnění následujících podmínek: 

• je provedena do 2 měsíců od doručení kola zákazníkovi
• na kole není ujeto více než 200 km.
• kolo bylo odborně sestaveno a seřízeno v prodejně Helia Sport nebo jiném autorizovaném servise

Jak postupovat při montáži jízdního kola dodaného v balíku přepravní službou.

  • Z vidlice sundáte krytky chránící před odřením v místě vložení předního kola, vyháknete brzdu, vložíte přední kolo, lehce utáhnete rychloupínák,  zaháknete brzdu, vystředíte přední kolo ve vidlic  a dotáhnete rychloupínák.
  • Sundáte všechny ochranné papírové a igelitové ochrany, sundáte sedlo a vložíte sedlovou trubku do rámu, nastavíte sedlovou trubku  na správnou délku vyhovující Vaší výšce (MAX po vroubky na sedlové trubce, když vysunete trubku výše mohlo by dojít k poškození rámu na což se nevztahuje záruka na rám) a utáhnete objímku sedlové trubky.
  • Z přiložené krabice vyjmete pedály a namontujte je na kliky (je třeba dávat pozor při montáži klik, kdy se musí dát správný pedál na správnou kliku, aby nedošlo k poškození závitu kliky, na obou klikách jsou různé závity, to samé pak na obou přiložených pedálechh). Pedály jsou označeny nápisem R(pravá) a L(levá). Pedály se utahují na obou klikách směrem k přednímu kolu, povolují se naopak směrem k zadnímu kolu. Pedály je potřeba řádně dotáhnout klíčem, tak aby se při jízdě nepovolily a nedošlo tak k povolení a následnému zničení závitu kliky. Na tuto závadu způsobenou špatnou montáží se nevztahuje reklamace!
  • V případě, že jsou otočená řidítka kola je nutné řidítka srovnat do správné polohy(kolmo ke směru jízdy) a zlehka dotáhnout imbusem hlavové složení kola.
  • Ostatní komponenty na kole jsou seřízeny a utaženy. Po této montáži by mělo být kolo provozuschopné.
  • Kolo je potřeba dovést, případně zaslat po 150 až 200km na naši kamennou prodejnu k servisní prohlídce. Garanční prohlídka je zdarma a bez ní nebudou uznány reklamace.

V případě nedodržení těchto podmínek je garanční prohlídka účtované dle platného ceníku dané prodejny. Provedení garanční prohlídky je součástí záručních podmínek všech námi prodávaných značek kol.

5. Servis

Při nákupu lyží, běžek, snowboardů včetně vázání dodáváme vázání samostatně (nenamontované). Montáž a seřízení Vám zajistíme na našich prodejnách ZDARMA.
V případě zájmu o montáž vázání pro případ posílání domů Vám rádi vyjdeme vstříc. Montáž je zdarma. Ale u běžek, kde tímto dojde k navrtání tzn. že nelze už použít běžku pro jiného zákazníka, ztracíte možnost na vrácení peněz  

6. Možnost vrácení peněz - odstoupení os smlouvy - zákonné poučení

Nejedná-li se o případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží (neplatí v případě osobního odběru na prodejnách, dle bodu č. 4). Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel. Odstoupení od kupní smlouvy kupující zašle na adresu elektronické pošty prodávajícího anebo písemně přiloží k odeslanému zboží a zašle na adresu prodávajícího. Zboží neposílejte na dobírku, takto nebude přijato.

V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší.

V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Částka bude prodávajícím vrácena buď formou připsání na účet, který spotřebitel uvede a za podmínky že s touto formou vrácení souhlasí anebo bude částka vrácena stejným způsobem jako při zaplacení.

Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé.

Jak vrátit zboží?

A. Zboží, lze vrátit nebo vyměnit přímo na kamenné prodejně spolu s vytištěným odstupním formulářem  

B. Zboží, které chcete vrátit nebo vyměnit lze poslat na adresu E- shopu Helia Sport

Písemné oznámení o odstoupení kupující doručí prodávajícímu spolu se zbožím určenému k vrácení:

  • adresa pro zaslání zboží: E-SHOP Helia Sport,  I. P. Pavlova 116, 779 00 Olomouc
  • odstupnío formulář (odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí); kupující vloží formulář spolu s fakturou do zásilky. Odstupní formulář ke stažení zde...

Náklady spojené s navrácením zboží si ponese spotřebitel sám.

Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 obč.zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy

a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
l) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů  je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz.

7. Ochrana osobních údajů

Dodavatel shromažďuje se souhlasem zákazníků osobní údaje zákazníků, a to jméno, adresu, telefon a emailové spojení. Tyto údaje slouží především pro usnadnění objednávek zákazníků v budoucnu.

Pokud zákazník projeví svůj souhlas, může mu dodavatel sdělovat emailem a telefonicky obchodní sdělení s novinkami, nabídkami, inzercí a nabízet účast v anketách a průzkumech trhu.

Osobní údaje zákazníků dodavatel nepředává žádné další osobě.

Údaje, které dodavatel o zákazníkovi uchovává a zpracovává může zákazník kdykoliv změnit, a to po přihlášení do "zákaznické sekce".

Svůj souhlas s uchováváním a zpracováváním osobních údajů nebo se zasíláním obchodních sdělení může zákazník kdykoliv odvolat, a to tak že zašle emailovou zprávu na shop@heliasport.cz nebo tuto skutečnost oznámí dodavateli telefonicky.

8. Reklamační řád

Postup při reklamaci:
Kupující má právo uplatnit odpovědnost za vady do 24 měsíců od převzetí zboží.

Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. V případě poškození zásilky přepravní službou, kterou prodávající výrobky kupujícímu zasílá, je povinen kupující při převzetí zboží sepsat reklamační zápis ( ZÁPIS O ŠKODĚ), kde uvede přesný popis a rozsah konkrétního poškození touto přepravní službou a následně doručí kopie tohoto zápisu prodávajícímu.

Prodávající poté na základě těchto dokladů vyřídí reklamaci s přepravní službou a po domluvě s kupujícím vyřeší vzniklou situaci.

Kupující je zároveň povinen zboží prohlédnout bez zbytečného odkladu po jeho převzetí. Převzetím se rozumí předání zboží dopravcem zákazníkovi. Při zjištění rozdílu v množství nebo druhu zboží s údaji na faktuře či dodacím listu je kupující povinen podat o tomto stavu zprávu prodávajícímu a to neprodleně, popř. následujícího pracovního dne po doručení zásilky.

Zjistí-li kupující při převzetí zboží vady, musí tyto skutečnosti bez zbytečného odkladu sdělit prodávajícímu.

Informujte nás telefonicky, e-mailem, či písemně. Zajistěte prokázání uzavření kupní smlouvy např. fakturou či prodejním dokladem.

Reklamační sdělení musí obsahovat datum dodání zboží, název výrobku, reklamované množství, popis závady a návrh na vyřízení reklamace. Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.

Práva kupujícího vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese uvedené ve faktuře nebo v sekci kontakt.

V případě jakýchkoliv jiných možných vadách či nedostatcích výše neuvedených, kontaktujte dodavatele na tel.: 776 707 504

Záruční podmínky

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2095 - § 2117 a 2165 - § 2174 občanského zákoníku). Tyto jsou níže podrobně specifikovány:

Práva z vadného plnění

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. U použitého zboží lze lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit na 12 měsíců (toto bude vyznačeno v prodejním dokladu. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost (viz záruka za jakost). Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě (dále jen potvrzení), v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce

Právo z vad nelze uplatnit v těchto případech:

a) u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
c) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
d) vyplývá-li to z povahy věci.

Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku , tedy:

  • zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu. Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v potvrzení uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci. Toto platí i pro oznámení vady, na kterou se vztahuje záruka (dále viz záruka za jakost).

Věc je vadná, není-li dodána v ujednaném množství, jakosti a provedení anebo v jakosti a provedení vhodném pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci.

Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti prodávajícího ze záruky za jakost tím nejsou dotčeny.

Práva kupujícího z vadného plnění nejsou dotčena, způsobilo-li vadu použití věci, kterou kupující předal prodávajícímu. To neplatí, prokáže-li prodávající, že na nevhodnost předané věci kupujícího včas upozornil a kupující na jejím použití trval, nebo prokáže-li, že nevhodnost předané věci ani při vynaložení dostatečné péče nemohl zjistit. Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.

Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.

Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:

a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.

Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle následujícího odstavce.

Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.

Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí:

a) došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,
b) použil-li kupující věc ještě před objevením vady,
c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
d) prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.

Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

Záruka na jakost

Zárukou na jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci. Určují-li smlouva a prohlášení o záruce různé záruční doby, platí doba z nich nejdelší. Ujednají-li však strany jinou záruční dobu, než jaká je vyznačena na obalu jako doba použitelnosti, má přednost ujednání stran. Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení. Má-li koupenou věc uvést do provozu někdo jiný než prodávající, běží záruční doba až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu prodávající.

9. Závěrečné ustanovení

Tyto obchodní podmínky jsou platné pro všechny kupní smlouvy uzavírané mezi dodavatelem a zákazníkem.

Dodavatel si vyhrazuje právo obchodní podmínky měnit.
Změněné podmínky vyhlásí vhodným způsobem na internetových stránkách http://shop.heliasport.cz stejně jako ve svých provozovnách nejméně měsíc před účinností nových obchodních podmínek. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu občanského zákoníku. V případě že by byl spotřebitel krácen na svých právech plynoucích z uzavírání smlouvy, má právo se obrátit na věcně příslušné orgány dozoru (Česká obchodní inspekce, živnostenský úřad, Úřad pro ochranu osobních údajů, Finanční úřad apod..). Případné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší soud.

Nákup kol přes e-shop a zaslání na adresu zákazníka

Kola objednaná přes e-shop www.heliasport.cz a zasláná na adresu zákzaníka přijdou částečně demontovaná v krabici a vyžadují odbornou montáž a seřízení v autorizovaném servise. Tuto montáž a seřízení je možné využít ZDARMA na kterékoli prodejně HELIA SPORT. V případě neodborné manipulace nebo montáže zákazníkem může být následná montáž a seřízení účtována dle platného ceníku servisních prací dané prodejny.

Ke každému kolu zakoupenému přes e-shop www.heliasport.cz náleží jedna garační prohlídka. Prohlídku je možno provést v kterékoli prodejně Helia Sport nebo jiném autorizovaném servise dané značky.

Nárok na garanční prohlídku zdarma je pouze v prodejnách Helia Sport při splnění následujících podmínek:

  • je provedena do 2 měsíců od doručení kola zákazníkovi
  • na kole není ujeto více než 200 km.
  • kolo bylo odborně sestaveno a seřízeno v prodejně Helia Sport nebo jiném autorizovaném servise

V případě nedodržení těchto podmínek je garanční prohlídka účtované dle platného ceníku dané prodejny. Provedení garanční prohlídky je součástí záručních podmínek všech námi prodávaných značek kol.

Platnost obchodních podmínek od 1.1.2018

© 2005–2024 Helia Trade s.r.o.
Kategorie
Nahoru
Profil
Košík